See you later, Fiji! (: - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Joëlle Glerum - WaarBenJij.nu See you later, Fiji! (: - Reisverslag uit Nadi, Fiji van Joëlle Glerum - WaarBenJij.nu

See you later, Fiji! (:

Door: Joëlle Glerum

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

23 December 2012 | Fiji, Nadi

Bula,

Today I am leaving the Fiji-Islands. At this point I am sad, but also excited to leave. Sad, because the people here became my friends or family or both and I will definitely miss them. Excited because I am excited to see a different culture, different country.
I would love to thank everybody who supported me or who I met during my Fiji time by what I will say below:

Fiji

Bula, was het eerste woord,
Toen ik twee maanden geleden,
Fiji’s bodem heb gehoord.
Daarom schrijf ik nu in het heden.
Een dankbaar gedicht,
Over mijn tijd in dit land,
En elk ander gezicht.
Dat showt zijn eigen kant.
Graag wil ik even uitleggen,
Dat ik dankbaar ben voor mijn ‘tweede’ familie,
Dit wil ik eventjes zeggen.
Ik geef om die familie die ik zie.
Zie, in dit warme land,
Mijn familie, wat ik nooit had verwacht,
Mijn reis hierheen was snel gepland.
En dit had ik van tevoren nooit gedacht.
Daarnaast wil ik met alle vrijwilligers delen,
Het was een gezellige tijd,
Zo mochten wij een prachtig avontuur beleven.
In dit land vol vriendelijkheid.
Vervolgens alle eiland personen,
Duiken, praten en genieten deze dagen,
Die zichzelf, net als ik, de wereld tonen.
Ik hoop het beste voor hen die het ‘opnieuw’ wagen.
Nog even heel erg snel,
Alle ongenoemde zijn ook het best,
Daarom hoor je straks een luide bel.
Want ik wens iedereen een fijne kerst.
Fiji, het begin van mijn reis,
Het eind van Fijische momenten,
Dit gedicht zingt zo z’n eigen wijs.
Dit gedicht is niet een gewoonte.
Maar toch,
Bedankt!

It’s a poem written by me in my own language: Dutch. For those who don’t speak this language, I will translate.

Fiji

Bula, was the First word,,
When two months ago,
I heard the sound of Fiji.
That is why I write in the present.
A thankfull poem, Een dankbaar gedicht,
About my time in this country,
And each other his or her face,
That shows his own side.
I would love to say,
That I am thankful for my ‘second’ family,
This is what I want to say.
I care about the family I see.
See, in this hot country,
My family, what I didn’t expect.
My journey was quick planned,
Which I could have never expected.
Then I would love to share with all the volunteers,
It was an fun time.
So we had an awesome adventure.
In this friendly country.
Then all the people of the Islands,
Diving, talking and enjoying these days,
Those, who like me, want to see the World,
I hope the best for them who dare.
Then to be quick,
All the people I didn’t name are also the best,
That is why you hear a loud bell,
Because I wish you a Merry Christmas.
Fiji, the start of my journey,
The end of my Fiji time,
This poem has his own song.
And this is not something I normally do.

But anyways,
Thanks a lot!

For now I would love to say:
Bye Fiji, I will see you later.


  • 01 Januari 2013 - 15:34

    Renata:

    In een woord: PRACHTIG !!!! xxx

    ps. Je kunt altijd nog dichteres worden :-)

  • 01 Januari 2013 - 18:17

    Laura:

    Gossie, hier word ik even stil van. Heel mooi!
    Ik wens je een heel gelukkig reisgierig 2013 met ongetwijfeld weer nieuwe mooie contacten en interessante ervaringen.
    Groet laura

  • 02 Januari 2013 - 20:55

    Corien:

    Lieve Joëlle, wat een mooi gedicht. Fiji heeft echt een geweldige indruk op je gemaakt. Dat kan ook niet anders met wat je daar allemaal hebt meegemaakt :)
    Geniet nu van het mooie Bali .... en tot ziens op Word feud :))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Hello, Ik ben Joëlle Glerum. Ik ben een zelfstandige & ondernemend persoon. Ik heb in mei 2012 mijn HAVO diploma gehaald. Toen ik 15 jaar was ben ik zelfstandig voor een halfjaar naar Engeland gegaan. Dit jaar (2012/2013) zal ik vrijwilligerswerk gaan doen in het buitenland. Ik hou erg van lekker eten. Verder wielren en squash ik. Ik hou ervan om te lezen en te reizen. In mijn toekomst wil ik iets gaan doen met ontwikkelingswerk of toerisme, of het combineren. Dit jaar zal mij veel duidelijkheid geven over de keuzes voor mijn toekomst. Cya, xx. Joëlle

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 52038

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 08 Juli 2016

Placement in Uganda

20 Maart 2015 - 20 Maart 2015

Fiedltrip Asia (Thailand + Myanmar)

22 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

My studies in Latvia

23 Oktober 2012 - 30 Juni 2013

Reis om de wereld. / Travelling around the World.

09 Januari 2010 - 09 Juni 2010

5 Maanden In Engeland.

Landen bezocht: