The last day - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Joëlle Glerum - WaarBenJij.nu The last day - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Joëlle Glerum - WaarBenJij.nu

The last day

Door: Joëlle Glerum

Blijf op de hoogte en volg Joëlle

03 April 2013 | Maleisië, Kota Kinabalu

Dear readers,
Today is my last day in Borneo, Malaysia. I have to say I enjoyed my stay a lot. It didn’t feel like home, only at my home stay. I would say it felt like traveling. I am not sure if I would like to return to Borneo, it is for sure a beautiful country. I would prefer to be out of the city because Kota Kinabalu is not really a beautiful city. If I ever have the chance to come back, I would, because I would like to be able to see the rafflesia flower and climb Mt Kinabalu.
Today I will also pack my bag, I am going to the airport in 14 hours (writing this at 10 am). We already said goodbye to Coen and Emma, they just left. It was strange seeing them leaving but it is also a good thing because now ‘It is the End.’ I will be going to the Philippines.
I always write a poem in dutch about the country I have been. I also tried this with Borneo. Below that will be translation, as good as, the sentences.

Borneo
Het land waar je bent,
Bent voor 2 maanden,
Daar waar je iedereen en niemand kent.
Kom op en houd je staande.
Bij Tinangol in het noorden,
Geslapen in het longhouse,
Daar waar we alle beestjes hoorden.
Daar voelde ik me pluis.
In Batu Puteh verbleven we samen,
In tweetallen in gastgezinnen,
En we kwamen.
Om een nacht in de jungle te overwinnen.
In Kipouvo was het maar even,
Een weekendje gezellig bij elkaar,
Vrienden blijven we voor het leven.
Of het nou hier is of daar.
-(hierna vertrokken de Engelsen door naar Cambodja, hier zat een maand erop)
In Bongkud begon het avontuur,
De jungletrack bracht ons samen (af en toe) door de hel,
Al was het maar van korte duur.
Maar gezellig was het in Bongkud zeker wel.
In Mantanani was het weer,
Zoals op een tropisch eiland,
Hier verbrande iedereen toch zeer.
Maar het was relaxed aan zee en zand.
Toch wil ik even zeggen,
Camp Borneo, bedankt voor even,
Ik weet dat het valt uit te leggen.
Maar het was een gezellig en leerzaam moment in het leven.

Translation
Borneo
In the country where you are,
Are for 2 months,
There where you no/somebody.
Come on and enjoy.
In Tinangol in the north,
Sleeping in a longhouse,
There where we could hear anything.
That was nice.
In Batu Puteh we were together,
In twos in a homestay,
We came.
To survive a night in the jungle.
In kipouvo was it short,
A weekend together,
We stay friend.
If it is here or there.
-(here the English people left us)
In bongkud started the adventure,
We went into the jungle,
All was it just a short time.
It was fun in Bongkud.
In Mantanani was the weather,
Like a tropical island,
People were burned.
But it was relaxed at sea and sand.
I would like to say,
Camp Borneo, thank you,
I want to explain.
It was fun and I learned a lot for my life.

For now I would like to say, everybody who I met safe trip home or to somewhere else. Enjoy!
Love,
Joëlle

  • 04 April 2013 - 10:29

    Peter:

    Hoop dat je op de filipijnen het ook zo naar je zin hebt

  • 06 April 2013 - 07:46

    Corien:

    Hoi Joëlle,
    A war zone survivor.... under the palmtrees. Ik val van de ene verbazing in de andere. Hopelijk zijn de avonturen op de Filipijnen iets minder wild. Succes daar!
    Groetjes, Corien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joëlle

Hello, Ik ben Joëlle Glerum. Ik ben een zelfstandige & ondernemend persoon. Ik heb in mei 2012 mijn HAVO diploma gehaald. Toen ik 15 jaar was ben ik zelfstandig voor een halfjaar naar Engeland gegaan. Dit jaar (2012/2013) zal ik vrijwilligerswerk gaan doen in het buitenland. Ik hou erg van lekker eten. Verder wielren en squash ik. Ik hou ervan om te lezen en te reizen. In mijn toekomst wil ik iets gaan doen met ontwikkelingswerk of toerisme, of het combineren. Dit jaar zal mij veel duidelijkheid geven over de keuzes voor mijn toekomst. Cya, xx. Joëlle

Actief sinds 03 Jan. 2010
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 52059

Voorgaande reizen:

05 Februari 2016 - 08 Juli 2016

Placement in Uganda

20 Maart 2015 - 20 Maart 2015

Fiedltrip Asia (Thailand + Myanmar)

22 Augustus 2014 - 31 Januari 2015

My studies in Latvia

23 Oktober 2012 - 30 Juni 2013

Reis om de wereld. / Travelling around the World.

09 Januari 2010 - 09 Juni 2010

5 Maanden In Engeland.

Landen bezocht: